pavel: Autore, míra vašich neznalostí je úsměvná, až budete znovu chtít psát zasvěcené články o justici, nastudujte si elementární fakta:
1) opatření dle § 321 může činit vyšší soudní úředník (§ 12, 13 a 27 ÚřSZ) a dále i soudní tajemník a dokonce i justiční čekatel. Tato úprava tu funguje x-let.
2) Započítávat tresty je možné jen pokud došlo k novému odsouzení za tentýž skutek nikoli jiný!
Do budoucna trochu více profesionality přeji.
ceskawcela: Pane doktore Lázno či paní Dvořáčková (protože víme, kdo asi tento komentář psal - ten, kdo má špatné svědomí, a to jste právě a jedině vy):
Pokud pod ÚřSZ (zřejmě zkratka pro úředníky státních zastupitelství, což je část názvu zákona o vyšších soudních úřednících atd. č. 121/2008Sb.) míníte zákon č. 121/2008Sb., tak evidentně lžete.
Co Vám taky jiného zbývá, když §27 zák. 121/2008Sb. byl dávno zrušen, a v §13 téhož zákona je viz citace: "Předseda senátu si může vyhradit provedení úkonů uvedených v §11 a12.“
Ani jeden se tedy vyššího soudního úředníka, či ještě nižší šarže netýká, resp. ji žádné zákonné oprávnění nedává.
Konečně §12 opět téhož zákona říká, že by toto oprávnění měl, pokud by zvláštní zákon nestanovil jinak. Trestní řád však říká jasně, že dle §321 vyzve předseda senátu k nástupu a předseda senátu vyrozumí věznici, nikoliv on.
Skutečnost, že to x-let děláte, je jen tvrzení bez právního významu.
Sama JUDr. Brožová to považuje za protiprávní.
Podle mne dokonaný trestní čin dle §328 tr. zák., přisvojení si pravomoci úřadu, zbývá jen podat trestní oznámení.
Ad 2) - podle nás, co se zápočtu týká, jde o tentýž trestný čin - pohrdání soudem. Ale i kdyby tomu tak nebylo, v jiných případech jste dělali zápočty i jiných skutků svojí podstatou, takže i v tomto si protiřečíte, tj. měli jste započíst i Nové Sedlo, to víte nejlíp sami.
Pavel Havlíček