Kde skončila národní hrdost?

14. listopad 2014 | 10.53 |

Kde skončila národní hrdost?
                          Adina Janovská

TGM G+S 2

Televize Prima uvádí pořad TGM slovy: Michal Suchánek a Richard Genzer přicházejí se zbrusu novou talkshow 21. století. Od koho ji autoři ve skutečnosti okopírovali?

Poněkud ubohé scénky dvojice Suchánek – Genzer, kterými se snaží bavit diváky Prima ve své "původní" show TGM – Talkshow Geni a Míši, mají do původnosti opravdu daleko, projekt je okopírován od jedné severské televize. Navíc se nad jejím názvem musí první československý prezident obracet v hrobě!

Skvělé nápady začnou postupně docházet každému sebegeniálnějšímu tvůrci. Není divu, že po letech pravidelného každotýdenního chrlení dalších a dalších originálních scének se unavil i tvůrčí duch Michala Suchánka, což začínalo být jasné i divákům při sledování posledních dílů první velké televizní show Mr. GS. Následovala Partička, založená na prvoplánovém jednoduchém humoru ve stylu prastarých grotesek Charlieho Chaplina. Současný projekt TGM – Talkshow Geni a Míši však má do původnosti asi tak daleko jako rovníková Afrika ke krasobruslení. Nejen že zdaleka není původní, ale navíc tvrdě zneužila v názvu a reklamní kampani jméno legendárního českého prezidenta T. G. Masaryka.

Nejnovější projekt dvojice Suchánek – Genzer má jednu dost výraznou vadu na kráse – již v reklamní kampani byla účelově zneužita zkratka TGM, která je navždy zapsána v duši českého národa jako symbol československé státnosti. Navíc v reklamních spotech Suchánek s Genzerem zvali diváky na svou novou "supershow" před sochou Tomáše Garrigue Masaryka na pražském Hradčanském náměstí. Máme to chápat jako znesvěcení všech národních hodnot, nebo snad upozornění, že už Češi definitivně ztratili národní hrdost?

Jako českého patriota mě uráží už jenom skutečnost, že při zadání zkratky TGM do internetového vyhledávače mi na společné stránce naskočí současně informace o nesporně významné osobnosti českých dějin, prvním československém prezidentovi TGM, a prezentace zábavné televizní estrády poněkud pokleslé úrovně. Z právního hlediska je zřejmě vše v pořádku – jméno a příjmení významné historické osobnosti není registrovaná ochranná známka. Proč ale trpíme, aby celostátní televize tímto způsobem veřejně urážela celý národ a jeho těžce vybojované hodnoty? Nebo snad pánové Suchánek a Genzer chtějí touto formou upozornit na úroveň současného českého národa? Pokud tomu tak opravdu je, to jsme tedy dopadli!

TGM G+S 1

Laciné účelové spojení televizní show diskutabilní kvality s osobností prvního československého

prezidenta lze nazvat urážkou národních historických hodnot a české státnosti. Chtěli nám snad

autoři reklamního spotu naznačit, že jsme národem šašků?

Celý článek: www.krajskelisty.cz/praha/obvod-praha-8/6853-suchanek-s-genzerem-se-chlubi-cizim-perim-odkud-okopirovali-svou-puvodni-show-tgm.htm

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře