Nová TV Nova - navrch huj, vespod fuj

28. březen 2014 | 18.24 |

Nová TV Nova – navrch huj, vespod fuj

Pavel Havlíček

TV Nova 1

                                            Nová TV Nova

Tak se nám opět představila nová TV Nova. Byli jsme svědky toho, jak už po několikáté inovovalo zpravodajské studio. Nový stůl, grafika i znělka.

Jen ty ksichty zůstaly stejné.

Nic ve zlém, vážení moderátoři. Moc vám to oběma sluší, a jste profesionálové tělem i duší. Je to spíše problém dramaturgie a celého vedení televize. A to platí nejen o této stanici, ale i o všech ostatních, nejen komerčních televizích.

Ani relief Země, vytrvale ubíhající za hlavami zprávařů, nezachrání zoufale ubohou a plytkou úroveň zpravodajské relace. Zprávy jsou vršeny naprosto zmatečně, bez ladu a skladu, a navíc jsou z neznámých důvodů prokládány buď reklamou, nebo sportovní upoutávkou, kde zřejmě nestačí vyhrazený čas. Kdyby byl sport uveden pohromadě, bylo by ho snad přece dost. Zcela dezorientovaný divák nemá tak žádnou šanci vybrat si ze zpráv to, co ho zajímá - pokud tam něco takového ovšem vůbec je.

Ale úplným vrcholem je každodenní upozornění na nadcházející děj v "Ordinaci v Růžové zahradě". Dramaturgové zřejmě předpokládají, že tento seriál sledují úplně všichni diváci, a bez okamžité informace by asi samou nedočkavostí umřeli. Jestli přitom umírají vzteky ti ostatní, to je vůbec nezajímá.

V souhrnu je možno říci, že na konci každých zpráv nevíme nic o tom, co se děje v reálném světě, zato o tom fiktivním seriálovém víme naprosto vše.

Neméně tristní situace je v pořadech tzv. "zábavných". Ty se dnes omezily na pořady soutěžního typu, v nichž se účastníci předhánějí v tom, kdo z nich je dravější, drsnější, sprostější a blbější. Jejich úroveň je podprůměrná až debilní. Kromě tradičních přiblblých sitcomů je jejich typickým příkladem známá "Partička" na TV Prima, kde trapnost, ubohost a tupost jejích protagonistů dosahuje přímo nebeských výšin.

Výsledkem našeho vystresování podobnými výtvory je pak to, že toužebně čekáme na nějaký pořad, který by měl alespoň průměrnou úroveň.

Ovšem ty kvalitnější, většinou archivní, jsou uváděny v tak nedostupných časech, že je téměř nikdo nemůže sledovat. Stýská se nám hlavně po kvalitních našich i zahraničních filmech a TV inscenacích, kde můžeme sledovat výborné herce, po nichž jakoby se dnes slehla zem.

Vážení televizní stvůrci!

Nová barevná fasáda nic nevyřeší, pokud obsah a úroveň vašich televizních pořadů zůstávají stejné - to jest na úrovni odpadové žumpy.

Děkujeme za pochopení.

Jako přílohu k tomuto článku uvádíme skvělou báseň o televizní reklamě od neznámého autora, kterou jsme obdrželi e-mailem.

TELEVIZNÍ REKLAMA

Televizní reklama,

hýbe celým světem,

z dospěláků dělá voly,

plete hlavy dětem.

Dětičkám se dobře daří,

Actimel je chrání,

za maminku dneska vaří,

z Vitany ta paní.

K snídani si dávám Be-Be,

k tomu šálek Granka,

slíbila mi modré z nebe,

Hypoteční banka.

Hypotéka za hubičku,

odloží ti splátky,

jen pár procent za službičku,

účtují si zpátky.

Za Vašutem jsem si skočil,

za chvilku mě přesvědčil,

dřív jsem za den stokrát močil,

Prostenal mě vyléčil.

Objevil se příznak chřipky?

Horečka a kašlání?

Do krabičky vraťte čípky,

Coldrex, ten vás zachrání.

Děti hnusem křiví tlamu,

když jim večer mažu Ramu.

Že k žrádlu to vůbec není?

Je však zdravá, to se cení.

Tatínek má svoje dny,

na balkóně chlastá,

maminku to netrápí,

vyšla nová Vlasta.

Žirafa, co duhu svačí,

to mě vždycky bere,

v bříšku ji to hrozně tlačí,

lentilky pak sere.

Na kopci jsem zpozoroval

fialovou krávu,

kdo tenhle spot nafilmoval,

asi hulil trávu.

Z hajzlu leze hnusná havěť,

svěžest se jí příčí,

ať si mrchy píšou závěť,

Domestos je zničí!

Sušenku si omlékuje,

malá chytrá holčička,

zaskočil jí keksík v krku,

zmodrala jí hlavička.

Neolízne, neotočí,

marně lapá po dechu,

slzy se jí řinou z očí,

neměla žrát ve spěchu.

Pampers, nebo jiné pleny?

Maggi nebo Vitana?

Co rozpustí nejlíp hleny?

Škodovku či Nissana?

Vy, co ještě tápete,

chcete filmy v celku,

u reklamy chrápete,

přepínáte telku:


Ten kdo stvořil reklamu,

zasloužil by přes tlamu.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře